Klingenberg Rejser - en del af Vitus Rejser

To af Danmarks traditionsrige rejseselskaber sammenlægges

- Vitus Rejser overtager Klingenberg Rejser

Siden 2015 har Peter Nygaard stået i spidsen for det traditionsrige busrejseselskab Klingenberg Rejser, men nu overdrages forretningen til Vitus Rejser med administrerende direktør Heidi Maak Glinvad bag rattet. 

Den 1. juli sammenlægges Klingenberg Rejser med Vitus Rejser, men som gæst hos Klingenberg Rejser kommer dy ikke til at mærke den store forskel. Rejsernes indhold, program og priser piller vi ikke ved, og du vil stadig blive mødt af Klingenberg Rejsers faste rejseledere og chauffører i bussen.

Man kan sige, at Vitus Rejser bliver en slags teknisk arrangør af rejserne, og som en ekstra bonus, vil du fremover også kunne vælge mellem Vitus Rejsers mange rejsemål, når du skal planlægge din næste ferie.

Fra juli finder du alle Klingenbergs Rejser her på denne side. 

Har du spørgsmål omkring sammenlægningen, er du mere end velkommen til at kontakte os Nedenfor finder du dog også en masse information om fremtiden, som kan give dig svar på dine spørgsmål.

Spørgsmål og svar

Hvornår sker sammenlægningen?

Sammenlægningen af Klingenberg Rejser og Vitus Rejser sker officielt d. 1. juli, men overdragelsen vil ske løbende over sommeren.

Hvad sker der med min bestilte rejse?

Har du bestilt en rejse med Klingenberg Rejser, kan du være helt rolig. Rejsens afrejsedato, program, pris og dit valgte opsamlingssted vil være uændret. 

Efter d. 1/7 vil du modtage mere information fra Vitus Rejser. Rent teknisk bliver din reservation flyttet fra Klingenberg Rejsers bookingsystem til Vitus Rejsers, og du vil derfor få tilsendt et nyt rejsebevis. Du vil også modtage afrejseinformation direkte fra Vitus Rejser.

Vi kommer til at sende information til vores gæster efter afrejsedato, startende med førstkommende datoer. Ligger din afrejsedato lidt ude i fremtiden, beder vi dig være tålmodig og afvente information.

Indbetaling af depositum og restbeløb

Indbetalinger skal indtil videre ske i henhold til de fra Klingenberg Rejser fremsendte betalingsinformationer. Når du modtager dit nye rejsebevis fra Vitus Rejser, vil dine indbetalinger fremgå heraf. Her vil det også fremgå, hvordan du skal indbetale et eventuelt restbeløb.

Jeg har endnu ikke bestilt en rejse. Hvordan skal jeg bestille?

Ring til os på telefon 78 76 76 67, så sidder vi klar til at hjælpe dig.

Hvad sker der, hvis min rejse ikke kan gennemføres pga. restriktioner?

Genåbningen af både Danmark og Europa er i fuld gang, og vi har siden maj været i gang med busrejserne i Danmark. Over sommeren forventes det, at hovedparten af de europæiske rejsemål vil åbne op. Vi følger dog Udenrigsministeriets rejsevejledninger. 

Det betyder: Hvis Udenrigsministeriet 7 dage før afrejse fraråder rejser til dit rejsemål, vil din rejse blive aflyst, og du vil få refunderet din indbetaling. Du kan også vælge at ombooke din rejse til en anden dato/et andet rejsemål. En forudsætning for refusion/ombooking er naturligvis, at du overholder gældende betalingsfrister.

Du kan læse mere om, hvordan vi forholder os til rejser i en Covid-19-præget verden her.

Vitus Rejser er naturligvis medlem af Rejsegarantifonden, optaget under nr. 197.

Jeg har et gavekort. Gælder det stadig?

Det kan du tro, det gør. Fremover vil du både kunne benytte dit gavekort som betaling på både Klingenbergs og Vitus Rejsers rejser. 

Jeg er glad for mit lokale opsamlingssted. Kan jeg stadig stå på bussen her?

Det kan du. Vi fastholder alle vores eksisterende opsamlingssteder.

Hvad med alle de dygtige rejseledere og chauffører?

Du vil stadig møde vores Klingenberg-rejseledere og - chauffører på din rejse.